Psicologia d’adolescents i nens

Els problemes que ens podem trobar en l’àmbit infantil també són molt diversos, és una etapa de desenvolupament emocional, cognitiu i físic en la qual nostra atenció com a pares i mares es mostra expectant en relació al creixement del menor.

Acompanyar al menor al psicòleg, en molts casos, no significa que el nen/a o l’adolescent presenti un trastorn que ens hagi de preocupar permanentment. Generalment l’objectiu principal és acudir a la psicòloga especialista en infància, tan sol per ASSESSORAR-NOS COM A PARES/MARES I CONÉIXER REALMENT QUE SUCCEEIX, sense etiquetes ni diagnòstics que puguin condicionar-nos com a pares i mares.

Si es necessari determinar si existeixen necessitats educatives, específiques, l’equip de Neuropsicologia, Logopedia i Psicolopedagogia, podrá realizar una exploració i coordinar-se amb l’escola.

Sol·licitar aquest SUPORT PROFESSIONAL (EDUCATIU I CLÍNIC) cada vegada aquesta mès normalitzat, grácies a la notorietat que ha adquirit la Psicologia al llarg dels anys.

Fins i tot com a pares, podem necessitar que ens recordin la importància de l’autocura cap a nosaltres mateixos donat que sovint, tal responsabilitat i tal ventall d’etiquetes i diagnòstics poden generar-nos una desmesurada ansietat en relaciò a la idea que nostre/a fill/a pugui tenir algun trastorn i per tant no sigui un nen “sá”, i oblidar-nos d’actuar com a pares/mares “sans”.

La psicòloga infanti i juvenil podrà faciltar una ventilació emocional i facilitar estratègies psicopedagògiques als pares i les mares.

Els àmbits d’intervenció que abastem són molt variats i inclouen des d’una perspectiva psicopedagògica per ACOMPANYAR L’INFANT O EL/LA JOVE EN EL SEU PROCÉS D’APRENENTATGE a una perspectiva clínica i psicològica que ABASTA L’ÀMBIT MÉS EMOCIONAL, SOCIOAFECTIVO I CONDUCTUAL.

Què fa a un/a piscòleg/a infantil?

La psicòloga realitzarà una o més entrevistes als pares per recollir l’anamnesi (història del desenvolupament del nen/a i la demanda) i posteriorment realitzarà sessions d’exploració psicodiagòstica amb el nen/a jove, per poder donar una devolució als pares i una orientació sobre la teràpia.

Les sessions amb els nens/es es duu a terme mitjançant el joc i altres activitats adaptades a la seva etapa de desenvolupament i relacionats amb la demanda. Segons el trastorn o problema, dependrà de la durada i la freqüència d’aquestes sessions, que requerirà la participació i el suport dels pares i les mares.

Àmbit PSICOLÒGIC i PSICOPEDAGÒGIC

  • Ansietat
  • Depressió
  • Estrès infantil y/o Fòbies
  • Alteracions del somni
  • Fòbies i Addiccions
  • Trastorns del Espectre Autista TEA
  • Altes capacitats
  • Trastorns d’aprenentatge: Dislèxia, Disgrafia, etc
  • Hiperactivitat i trastorns de l’atenció i la concentració
  • Problemes de conducta (Agressivitat, Negativisme desafiant)
  • Problemes de timidesa i relació social
  • Trastorns de l’alimentació
  • Absència de motivació
  • Pèrdues i processos de duel
  • Problemes derivats de separació /divorcio dels pares
  • Consum de drogues
  • Maltractament o abús


psicologia-infanto-4

Psicologia per ADOLESCENTS

L’adolescència és unaetapa de transformació i de transició, en la qual els canvis són l’autèntic protagonista d’aquest moment del cicle vital que s’inicia amb la pubertat  (12-13 anys) i acaba amb l’entrada de l’etapa adulta (17-18 anys).  L’adolescent es descobreix, inicia el seu procés d’individualització i sociabilització, experimenta incertesa, reorganitza les vivències acumulades i construeix la seva nova identitat, per tant, més enllà dels canvis maduratius físics, es produeixen importants canvis psicològics i el context social agafa molt pes.

 

Des de la nostra experiència,  els motius de consulta que ens trobem solen poder agrupar-se en 5 grups:

  1. Problemes d’autoestima i/o  relacionals (identitat sexual, baixa autoestima, patiment per una ruptura afectiva amb un/a amic/ga o parella, etc.)
  2. Trastorns afectius (depressió) o d’ansietat
  3. Trastorns Alimentaris (Anorèxia i Bulímia)
  4. Relacions abusives: en l’àmbit de la parella, a l’escola (bullying), o en l’etapa de la infància (ABI, Abús sexual infantil, etc)
  5. Addiccions a les noves tecnologies o altres diagnòstics (TDAH, Trastorns de personalitat, etc)

I com ho fem per tal què l’adolescent accepti anar al/la psicòleg/a?

Normalitza el fet d’anar al/la  psicòleg, recorda-li que la funció de la psicologia és preservar el nostre benestar emocional. Trasllada-li que sovint ens podem veure desbordats per determinades situacions, que no escollim o que no es desenvolupen com desitgem,  i poder parlar amb un/a professional extern que ens ajudi a assolir estratègies personals d’afrontament sempre és positiu. Moltes persones acudeixen a un/a psicòleg/oga al llarg de la seva vida.

Serà important que entengui que l’espai amb el/la psicòleg/a serà confidencial i que podrà fer l’ús de l’espai que desitgi, que l’objectiu de l’espai és que ell/a pugui expressar les seves emocions i recuperar-se en relació al que li produeix angoixa o li genera patiment.

En resum, transmet un missatge positiu de canvi associat a l’ajuda del/la psicòleg/oga. Repta’l/-la a que ho provi, i valori amb el/la seu/va psicòleg/oga referent com es va sentint al llarg de les sessions, doncs ell/a és el/la protagonista de la seva millora i la seva voluntat de canvi és important.

La resta deixa-ho en mans del NOSTRE EQUIP DE PROFESSIONALS DE LA PSICOLOGIA, comptem amb psicòlogues ESPECIALITZADES EN ADOLESCENTS, amb reconeixement sanitari del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. El nostre equip disposa de formació complementària en PNL i en coaching personal, tècniques que fomenten l’autonomia dels/les més joves.

Desplaça cap amunt
Obrir xat
Benvingut/da. Tens algún dubte concret?
“Benvingut/da. Tens algun dubte concret sobre cóm treballem o els nostres serveis o desitges demanar hora?
Ens pots trucar o escriure sense compromís i et respondrem!
Gràcies per la confiança. Equip Centre PsiCo Lleida.”