Unitat de Necessitats Educatives Especials (UNEEP)
“Un bon abordatge en psicopedagogia o en logopèdia s’adapta a les necessitats educatives del nen/a, i no a l’inrevés” – Equip UNEEP
Què realitzem a la UNEEP
- Avaluació de Necessitats Educatives Especials (Exploració psicodiagnòstica): Trastorn per déficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH), Dislèxia, Discalculia, Trasrirns especifics del Llenguatge, Altes Capactitats (AACC), etc.
- Elaboració d’un pla de treball amb les famílies
- Devolució, orientacions adaptades a les necessitats i acompanyament familiar
- Reeducacions psicopedagògiques: TDAH, dislèxia, TEA, discàlculia, etc.
- Reeducacions en logopèdia (clínica i educativa): Trastorn específic del Llenguatge (TEL), dislèxia, TEA, TDAH, etc
En quins àmbit intervé la UNEEP?
- Amb la família i l’infant
- Amb el centre educatiu
- A l’entorn de l’infant
Quins/es professionals intervenen a l’UNEEP?
- Neurosicòloga clínica
- Logopeda educativa
Claus de l’èxit de les nostres intervencions
- TOT COMENÇA PER TU. Som professionals, però tu també tens “l’expertesa” en la vivència de la situació, per això ens interessa conèixer que penses, que necessites tu, la teva família, els teus fills/es, que et preocupa i el teu “feedback” sobre pel pla de treball per tal d’adaptar-nos a TU i la teva FAMILIA.
- SOM UN EQUIP INTERDISCIPLINARI de psicologia, logopèdia i psiquiatria. Reconegut pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i vinculat a entitats socioeducatives.
- TENIM SENSIBILITAT I TREBALLEM EN POSITIU. Coneixem el pes de les LES ETIQUETES DIAGNÒSTIQUES per les famílies i no ens ho prenem a la lleugera. Ens enfoquem en POSSITIU i un cop determinades les necessitats del infant, anem més enllà de les etiquetes, centrant-nos en Solucions i en fer un Seguiment de l’ Evolució.
- SOM INNOVADORS/ES per què vivim en una societat digitalitzada, que ens ofereix eines efectives, aplicables en la psicologia i psicopedagogia i que ens permeten superar les limitacions i adaptar –nos a les necessitats dels infants com són les TIC, l’equip utilitza el MÈTODE GLIFING que ha demostrat la seva eficàcia en la DISLÈXIA gràcies al seu format lúdic per entrenar les dificultats en la lectura i també apliquem entorns virtuals de Mindfulness en TDAH.
- HONESTEDAD, TRANSPARÈNCIA I ACCESSIBILITAT.
- SEGUIM TREBALLANT I ESTUDIANT PER MILLORAR. Ens supervisem i ens reciclem a nivell formatiu, realitzant un mínim de 50 hores de formació a l’any per actualitzar-nos.
